HSF15½

Tämä tapahtuma järjestettiin kesällä 2015. Lue täältä lisää: HSF15½

Ensimmäistä kertaa järjestettävä kesäisempi Hacklab Summit Finland eli HSF15½ pidetään kesäkuun ensimmäisellä viikonlopulla 5.6.-7.6. Helsinki Hacklabin tiloissa Pitäjänmäellä. Tila sijaitsee osoitteessa Takkatie 18, Frisbeekaupan rakennuksen takana. Tapahtuma toimii pitkälti samoin periaattein kuin helmikuussa järjestetty HSF15 Tampereella, ja kutsuttuina ovat nytkin aloittelevien ja toiminnassa olevien Hacklabien jäsenet koko Suomessa. Mukaan saavat tulla myös Hacklabien muut sidosryhmät, sekä hack-, säätö-, radioamatööri- ja DIY-henkiset yhdistykset ja yksityishenkilöt ympäri Suomea. Robottikisan ratakin on sama, mutta kisa pidetään nyt ulkona Hacklabin takapihalla, jossa pihan kaltevuus ja maasto-olosuhteet tuovat lisähaasteensa. Osallistujia pyydetään avustamaan tapahtuman järjestämisessä osallistumismaksulla, suosituksena 15-30 euroa (yhteisruokailun maksu erikseen).

Osallistuminen

Liian ahtauden välttämiseksi osallistujamäärä joudutaan rajaamaan 40 henkilöön. Koska talven HSF15-tapahtumaan jätti saapumatta paikalle tapahtumaan ilmoittautuneita henkilöitä ja varasijoja jäi käyttämättä, joudutaan ilmoittautumisjärjestelyissä ottamaan tällä kertaa tiukempi linja. Ilmoittautuminen on sitova, osallistumismaksu pyydetään etukäteen ja rahat takaisin -peruutuksia otetaan vastaan vielä kaksi viikkoa ennen tapahtuman alkua. Huom: Hacklabin tila on suljettu muilta kuin tapahtumaan osallistujilta viikonlopun ajan. Ota yhteyttä irkissä tai puhelimitse, jos haluat neuvotella paikalla käymisestä tapahtuman aikana.

Ilmoittautuminen ja maksutiedot tapahtumasta tällä lomakkeella: https://docs.google.com/forms/d/1mxka-5aVv9DP9fLEKrkPCVHS4AI1hPLJfuL6qO4ZpTM/viewform
(lomakkeella kysellään tietoja jäsenyyksistä johonkin hacklab-yhdistykseen, mutta tästä ei tarvitse välittää – tapahtumaan saavat tulla muutkin kiinnostuneet!). Mukaan mahtuville ilmoitetaan henkilökohtaisesti erikseen. Käytäthän maksaessasi viitettä 2015064.

Ohjelmarunko ilmoitetaan tarkemmin sivulla: http://kirjoitusalusta.fi/HSF1512.

Paikalle pääseminen

Kimppakyytijärjestelyistä voi neuvotella täällä: http://kirjoitusalusta.fi/hsf15japuoli-kimppakyydit

Takkatien varrella on arki-iltaisin ja viikonloppuisin paljon vapaata maksutonta parkkitilaa, ja lähellä on myös Pitäjänmäen aseman ilmainen 50-paikkainen liityntäpysäköintiparkki. Turun suunnasta lähtevien junien vaihtoasema on Leppävaarassa, josta pääsee Pitäjänmäen tai Mäkkylän asemille lähijunalla. Pitäjänmäen asemalla pysähtyy myös useita paikallisliikenteen bussivuoroja. Huom: tavanomainen pysäköinti läbirakennuksen taakse on viikonlopun aikana kielletty, jotta pihaa voidaan käyttää tapahtuman tarkoituksiin.

Perillä

Ovet aukeavat perjantaina 5.6. Helsinki Hacklabilla kello 17:00 ja varsinainen tapahtuma alkaa kakkutarjoilulla kello 18:00. Yhteisruokailuun siirrytään läheiseen Thaifood.fi-ravintolaan (Takkatie 7A, portaat ylös) jossa buffet-tajoilu 19:00 alkaen. Buffetin hinta on 10 euroa henkilöltä ja se on tilattu meitä varten. Ruokailun aikana on tarkoitus pitää labiesitelmät. Varaudu pitämään esitelmä ilman teknisiä apuvälineitä, sillä esitystekniikan roudaaminen ravintolaan ei ole vielä vahvistettu. Buffetissa on tarjolla kolme lämmintä thairuokavaihtoehtoa, päivän keitto, riisi, salaattipöytä, leipä ja kahvia.

Helsingin läbin tiloissa on käytettävissä jääkaappi, pakastin, mikroaaltouuni, liesi ja uuni, vedenkeitin, kahvinkeitin, satunnaisia ruuanlaittovälineitä, kertakäyttöastioita, WC ja suihku. Pihagrillikin saadaan varmasti järjestettyä. Alkoholi olohuoneen ja pihan puolella on tapahtuman aikana OK, kunhan käyttö pysyy pienissä määrissä. Lähimmät kaupat ovat S-market osoitteessa Takomotie 33 (1,3 km), Pitäjänmäen aseman vieressä on R-kioski, samassa suunnassa (Konalantie 6-8) on Valintatalo (900 m) ja metsän toisella puolella Pajamäessä Siwa (700 m). Lähiravintolamme on vain 200 m päässä sijaitseva thai- ja pizzaravintola (sama paikka kuin perjantain yhteisruokailussa), tarvittaessa pizzakuski ajaa myös ovelle. Mukaan tapahtumaan tarvitset villasukat tai sisätossut, nimilapunkin voi ottaa.

Koko tapahtuman ajan omat tavarat voi säilöä labille ja kulkulätkiä jaetaan yksi per labi.

Robottikisan säännöt ja ilmoittautuminen ovat kirjoitusalustalla.

Toiveena olisi, että Hacklab.fi-yhteistyötä voitaisiin kehittää kaikille yhdistyksille sopivaan suuntaan pitämällä tapahtuman aikana kiinnostuneiden kesken työryhmä, johon toivotaan muutaman jäsenen edustusta jokaisesta osallistuvasta läbistä. Käsiteltäviä aiheita ja ideoita saa tuoda mukanaan. Kehitettävänä on ainakin nettisivujen sisältö ja ulkoasu.