HSF16½

hacklab-fi-pikkubanneri

robokisan mainos
Robokisan mainos

Helsinki Hacklabin järjestämä HSF16½ nyt toista kertaa Pitäjänmäessä 10.6. – 12.6.2016.

Robokisa Strömbergin puistossa 11.6, kaikille avoin ja ilmainen yleisötapahtuma. Robokisaa saa tulla seuraamaan kaikki kiinnostuneet, ei ilmoittautumista.

HSF on hackerspace, DIY ja maker -harrastajien tapahtuma, joka on ensi kertaa järjestetty talvella 2012. Ohjelmaan kuuluu robottikisa, saunomista, ruokailua, esityksiä, kokemuksien jakamista yhdistystoiminnasta ja vapaamuotoista yhdessäoloa. Lisäksi sumplitaan yhteistyötä, tapahtumiin osallistumisia ja hacklab-toiminnan tulevaisuutta.

Lisäinfoa löytyy discoursesta, jossa voi esittää myös kysymyksiä järjestäjille.

Briefly in English:

Hacklab Summit Finland, also known as HSF, is held on 10.6. – 12.6.2016.

HSF is a hackerspace, DIY and maker enthusiast event, held first time in winter 2012. The event has now grown as a biannual gathering. The event has a robot competition, sauna, food, tech demos and free form hanging out. We also change experiences about running hackerspaces and make plans for future cooperation.

The main event is open to any hackerspace, hacklab, makerspace, DIY, radio amateur, etc. people. This time, we also plan to display the robot competition as an open event for general public.

To register to the event, please use our Holvi store:

Ask more on our forum, discourse, to contact the organizers.

Tapahtumailmoittautuminen nyt auki Holvissa, katso eri maksuvaihtoehdot osoitteessa:

Käytä halutessasi seuraavia alennuskoodeja / please use following codes for price reductions:

• NOFOOD: -7EUR, jos et osallistu perjantain yhteisruokailuun

Muut alennukset oman harkinnan tai maksuhalukkuuden mukaan / other reductions based on budget, feel free to use any if you wish:

• EBENEZER: -5EUR
  • SCROOGE: -10EUR
  • OLIVER: -15EUR
  • TINYTIM: -20EUR

Vain yksi alennuskoodi per osallistumismaksu. Ilmoittautumiset voidaan sulkea osallistujamäärän ylittäessä mukavuusrajan.

Only one reduction code for a registration can be used. Registrations can be closed if more people attend than the space can comfortably handle.

Kutsuttuina ovat aloittelevien ja toiminnassa olevien Hacklabien jäsenet koko Suomessa. Mukaan saavat tulla myös muut hack-, säätö-, maker-, radioamatööri- ja DIY-henkiset yhdistykset ja henkilöt ympäri Suomea.

Seinästä tukea

Robottikisa järjestetään (sään salliessa) ulkotiloissa. Koska kisa järjestetään tällä kertaa muualla kuin Hacklabin takapihalla, eli isommat viime hetken huollot ja säädöt eivät ehkä ole mahdollisia kesken kisan.

Robokisan säännöt ovat samat kuin aiemmin: kisa tapahtuu samalla tutulla sokkelolla, nopein kierrosaika kolmesta yrityksestä ja aikasakkoa kädellä auttamisesta. Paikkana Strömbergin puisto kävelymatkan päässä läbiltä. Kisaa saa tulla seuraamaan ihan kaikki ja kuka tahansa – ei ilmoittautumista. Kisan säännöt ja siihen liittyvät kysymykset discoursessa.

• Perjantai klo 19:00 – Yhteisruokailu
    • perjantaina saavuttaessa paikan päälle, paikkana Thai Food Takkatie 7A
  • Kuulumisia, läbien esittelyjä, projekteja ym. puheenvuoroja
  • Telttasauna
    • laitetaan pystyyn jo perjantaina
  • Liikuntaa/aktiviteettia/tms. kiinnostuksen mukaan
    • Pitäjänmäessä esim. trampoliinihalli Rush
    • Frisbeegolf-puisto lähellä (huom. sää todennäköisesti sateinen)
    • Ota mukaan urheiluhousut
  • Robokisa järjestetään Strömbergin puistossa klo 16, sateen sattuessa ohjataan yleisö Takkatielle sisätiloihin
  • Ylimääräisten mittalaitteiden ja muiden tarvikkeiden jakelua yhdistysten käyttöön
  • Asylum-järjestelmän käyttöönoton opastusta ym. workshoppeja yhdistystoiminnan pyörittämisestä

Paikalle pääseminen

Robokisa käynnissä, Turun vuoro yrittääTakkatien varrella on arki-iltaisin ja viikonloppuisin paljon vapaata maksutonta parkkitilaa, ja lähellä on myös Pitäjänmäen aseman ilmainen 50-paikkainen liityntäpysäköintiparkki. Turun suunnasta lähtevien junien vaihtoasema on Leppävaarassa, josta pääsee Pitäjänmäen tai Mäkkylän asemille lähijunalla. Pitäjänmäen asemalla pysähtyy myös useita paikallisliikenteen bussivuoroja.

Huom: tavanomainen pysäköinti läbirakennuksen taakse on viikonlopun aikana kielletty, jotta pihaa voidaan käyttää tapahtuman tarkoituksiin.

Käytännön infoa

Helsingin läbin tiloissa on käytettävissä

• jääkaappi ja pakastin
  • mikroaaltouuni