Avainjäseneksi?

Haluatko olla mukana tukemassa Helsinki Hacklabin toiminnan jatkuvuutta ja mahdollistamassa työtilan olemassaoloa?

• Pidätkö toimintaamme arvokkaana?
  • Pidätkö tärkeänä, että yhdistys pystyy maksamaan vuokransa ja pitämään työkalut käyttökunnossa?
  • Oletko aktiivinen kävijä työtilassa?
  • Haluatko osoittaa tukesi yhdistykselle?
  • Kiinnostaako pääsy pajalle mihin aikaan tahansa tai haluatko säilyttää omia tavaroitasi hyllyssä?

Jos vastasit kyllä johonkin kysymyksistä, voimme suositella avainjäsenyyden harkitsemista.

HKI Hacklab logoAvainjäsenet, tilanmaksajat, kuukausimaksajat jne. mahdollistavat yhdistyksen oman työtilan ylläpidon, ja lähes kokonaisuudessaan tilan vuokranmaksun. Ilman avainjäseniämme toimintamme olisi merkittävästi pienimuotoisempaa kuin nyt.

Avainjäsen on henkilö, joka haluaa tukea yhdistyksen toimintaa ja olemassaoloa tukemalla sitä rahallisesti kuukausittain. Kiitoksena tästä tuesta avainjäsenelle myönnetään etuna oma avain ja lisäksi mahdollisuus säilyttää henkilökohtaisille tavaroille varattuja SmartStore15-laatikoita omille projekteille, työvälineille ynnä muulle tavaralle. Eteisessä on tilaa säilyttää omia sisäkenkiä.

Hae avainjäsenyyttä

Avainjäsenyydelle on kaksi ennakkoehtoa

• pitää olla jäsen
  • ei ole maksamattomia jäsenmaksuja

Avainjäsenyyttä haetaan esittäytymällä hallitukselle kalenterissa merkittyinä Apply for a key -tapahtumina. Ole paikalla läbillä ilmoitettuun aikaan, etsi hallituslaiset, kerro hakevasi avainjäsenyyttä ja esittele itsesi. Hallitus haastattelee jokaisen hakijan ja kertoo avainjäsenelle tärkeitä yleisiä ohjeistuksia. Pyrimme lupaamaan, että saat uuden avaimesi jo samana iltana onnistuneen haastattelun jälkeen. Haastattelun tarkoituksena on oppia tuntemaan toinen toisemme, mitä asioita hakija toivoo tekevänsä työtilassa, ja mitä mahdollisia toiveita hakijalla on yhdistykselle.

Oman avaimen voi saada suositushintaan 40 €/kk tai alennettuun hintaan hakijan oman ehdotuksen mukaisesti. Minimimaksuna olemme pitäneet toistaiseksi 20 € kuukaudessa. Emme tarvitse minkäänlaista selvitystä alennuksen hakemisen syystä. Avainta saa hakea kuka tahansa yhdistyksen jäsen tai sellaiseksi aikova.

Yhdistyksen talous

Yhdistyksemme toiminnan kiinteät kustannukset ovat noin 90 000 € vuodessa, joista valtaosa on tilavuokria. Kustannuksia tulee myös nettiyhteydestä, verkkopalveluista, jätehuollosta, taloustarvikkeista ja muista vastaavista menoista. Tämän summan lisäksi joudumme uusimaan ja hankkimaan työvälineitä ja niiden kuluvia osia tai muita tarvikkeita yhteisistä varoista.

Vuokranmaksu hoidetaan toiminnan jatkuvuuden ja ennakoitavuuden vuoksi säännöllisistä, omilta jäseniltä kerätyistä maksuista. Emme käytä vuokranmaksuun varoja, jotka on saatu satunnaisesti meille mahdollisesti myönnetyistä avustuksista tai muusta ulkoisesta rahoituksesta. Alkuvuodesta tai liittymishetkellä kaikilta jäseniltä kerättävilä jäsenmaksuilla (42 € vuodessa) pystymme maksamaan vain noin neljäsosan vuoden kiinteistä kustannuksista. Loppuosasta päävastuussa ovat avainjäsenet.